Explanimation voor Waterwatch Cooperative

sateliet aarde animatie Waterwach

Het project

Waterwatch heeft een database wat het mogelijk maakt voor boeren om te kunnen zien of ze hun land moeten sproeien. Dit gebeurt via satellieten in de ruimte, deze geven de data af. De techniek is bedoelt voor de boeren in de agrarische industrie en het waterlandschap.

Doel

Het doel van de animatie video voor Waterwatch is om het concept duidelijk uit te leggen en over te brengen op (potentiële) klanten.

Stap 1: Script

We beginnen met het opstellen van een script, waarmee we in korte tijd de belangrijkste informatie vertellen en waarmee we de kijker geboeid houden tijdens het kijken. Zoals je kunt horen, gaat het in de video van Waterwatch om een Engelstalig script. Het belangrijkste is dat het script een goedlopende, vlotte tekst is, wat optimaal kan worden ingesproken door de Engelse voice-over.

Stap 2: Scenario

In het scenario beschrijven we per scene, wat we gaan zien in de video. Het is belangrijk dat het scenario goed aansluit bij het script, het een moet het ander versterken. Samen met de klant hebben wij het scenario geoptimaliseerd, zodat we alle ideeën konden meenemen en uiteindelijk tot een strak scenario zijn gekomen.

Stap 3: Storyboard in schets

Vervolgens zijn we gestart met schetsen. Dit storyboard laat in potloodschets, scene voor scene, zien wat we in het scenario bedacht hebben. Met de schetsen kunnen we de ideeën visualiseren om er zeker van te zijn dat we op een lijn zitten met Waterwatch. Uiteraard geven wij de klant de gelegenheid feedback te geven bij iedere stap in de ontwikkeling van de animatievideo, dus ook bij de schetsen.

Stap 4: Storyboard in kleur en stijl

Het storyboard in kleur zal worden ontwikkeld in de door de klant gekozen stijl. Dit is de stijl zoals deze ook in de uiteindelijke video zichtbaar is, alleen nog zonder beweging en geluid. De klant heeft de keuze uit veel verschillende stijlen, waardoor we zeker weten dat de stijl goed aansluit bij de wensen van de klant.

Stap 5: Voice-over

De voice-over moet vlot spreken, maar wel helder en duidelijk de boodschap overbrengen. Er werd gekozen voor een corporate vrouwenstem voor de explanimation van Waterwatch. De voice-over en de beelden sluiten goed op elkaar aan, waardoor de video een eenheid vormt en de boodschap nog eens extra versterkt wordt.

Stap 6: Video ontwikkeling

Het is tijd om de uiteindelijke video te gaan ontwikkelen. Er komt nu beweging, geluid en muziek in, het storyboard begint echt te leven. Waterwatch is erg positief over het resultaat van de video, en de video komt als pop-up in beeld wanneer je de website van Waterwatch bezoekt.

Rate this post

Vraag een vrijblijvende offerte aan

Vraag vrijblijvend een offerte aan