Waarom een explanimation?

01/11/2013
Animatiebureau Animotus

Waarom een explanimation?

Heb je een eigen bedrijf? Als je dat hebt dan weet je dat het belangrijk is dat mensen je bedrijf leren kennen. De kunst is om mensen op een simpele en effectieve manier uit te leggen wat je bedrijf doet. Een van de beste manieren om je bedrijf te introduceren is door gebruik te maken van een explanimation. Het gebruik van geanimeerde video is erg populair en is in iedere sector te gebruiken. Van kleine startups tot grote multinationals. Ieder bedrijf heeft een boodschap over te brengen. Veel bedrijven beseffen dat een explanimation enorm waarvol is en maken steeds meer budget vrij voor dit onderdeel van hun marketingstrategie.

Hieronder een aantal redenen om een explanimation te gebruiken:

Gemak:

Het product of bedrijf is erg makkelijk te beschrijven door middel van video. Je kan kiezen tussen een camerawerk of animatie. Bij het gebruik van camerawerk zijn er hoge kosten voor het inhuren van professionele cameramannen, acteurs, scripts, geluid en montage. Met een explanimation kun je je boodschap op een creatieve manier communiceren. Er zitten geen grenzen aan mogelijkheden van een explanimation.

Een onprofessionele video zal uw imago negatief beïnvloeden. Dus als je een video wil laten ontwikkelen, doe het professioneel of doe het niet. Met een explanimation kun je je boodschap op een creatieve manier communiceren. Er zitten geen grenzen aan mogelijkheden van een explanimation.

Entertaining:

Animatie heeft een ‘feel good’ karakter. Dat komt vast omdat iedereen als kind wel tekenfilms heeft gekeken. Gebruik deze eigenschap ook bij je bedrijfsanimatie. Zorg voor een speelse manier van communiceren. Een explanimation is geschikt om op een informele manier je boodschap over te brengen. Maak hier gebruik van. Dit begint natuurlijk bij het schrijven van een leuk script.

Uitstraling:

Het hebben van een explanimation komt professioneel over. Het laat zien dat je de moeite neemt om het je klanten zo duidelijk mogelijk wil uitleggen waarom ze moeten kiezen voor jouw bedrijf of product.

Opvallen:

Mensen kijken tegenwoordig liever een korte animatie dan dat ze tekst lezen. Daarnaast delen ze graag een video op hun sociale media wanneer ze vinden dat het het delen waard is. Met een explanimation val je dus meer op dan met een promotietekst.

[dt_divider style=”narrow”/] Trefwoorden: Animatiebedrijf, animatiestudio, explanimation, bedrijfsanimatie, uitleg animatie.
[dt_divider style=”narrow”/]