Vergroot de kans op een viral met je explanimation

03/11/2013
Animatiebureau Animotus

Trefwoorden: Animatiebedrijf, animatiestudio, explanimation, bedrijfsanimatie, uitleg animatie.
[dt_divider style=”narrow”/] Vergoot de kans op een viral met je explanimation

Hoeveel keer je explanimation bekeken op YouTube? Hoeveel is ie geliked en/of gedeeld via Facebook, Twitter of Pinterest? Als je antwoord is: meer dan twee keer per dag. Dan is het de vraag WAAROM? Is het een grappige explanimation? Was het interessant? Om een video een succes te laten worden en wellicht zo succesvol dat het een viral wordt is ook een beetje geluk belangrijk. Toch zijn er een aantal voorwaarden waar een explanimation aan moet voldoen wil het überhaupt in aanmerking komen om een viral te worden. Laat het duidelijk zijn dat dit geen garantie voor succes is. Iedereen wil dat hun video een viral wordt en er zijn er maar weinig die het echt worden.

Dit zijn de voorwaarden voor een viral:

– Story Telling

Je moet je video niet volgooien met reclame. Vertel een verhaal waarin je informatief bent en waaruit de behoefte naar jouw bedrijf of product blijkt.

– Humor

Bijna alle video’s die viraal gaan bevatten humor. Probeer dus vooral humor in het script te verwerken. Mensen delen veel makkelijker grappige video’s dan niet grappige video’s (open deur).

– Verbazingwekkend

Als de kijkers na afloop van de video zeggen of denken: “Wow, dit is cool!” dan hebben ze geen enkele belemmering om de video op alle sociale media te plaatsen die ze maar gebruiken. Mooie ontwerpen en kleuren spelen hierin ook een grote rol.

 

Dit zijn drie voorwaarden voor een viral. Zorg dat je video voldoet aan deze voorwaarden en je hebt kans dat het een groot succes wordt!