OfficeCity explanimation

27/11/2015
Animatiebureau Animotus

Het project
OfficeCity levert kantoormeubelen aan zowel particulieren als bedrijven. Achter OfficeCity staat een organisatie die al geruime tijd actief is op de kantoormeubelen markt. Met de explanimation willen ze de consument erop wijzen hoe belangrijk het is om te werken achter een goed bureau en een goede bureaustoel.

Doel 
Het doel van de explanimation video is mensen ervan bewust maken dat zij een groot deel van de dag zittend doorbrengen. Het grootste deel van de dag is dat vaak op kantoor. Voor een juiste zithouding is het cruciaal dat bureaus en bureaustoelen goed zijn afgesteld, naar het lichaam van degene die erop zit. Uiteindelijk is het doel de consument en bedrijven te overtuigen te kiezen voor kwalitatieve kantoormeubelen van OfficeCity.

Stap 1: Script
We starten met het opstellen van een script, waarmee we in korte tijd de belangrijkste informatie vertellen en waarmee we de kijker geboeid houden tijdens het kijken. Het belangrijkste is dat het script een goedlopende, vlotte tekst is, wat optimaal kan worden ingesproken. Onderstaand vind je het script:

*Script*

Stap 2: Scenario
In het scenario beschrijven we per scene, wat we gaan zien in de video. Het is belangrijk dat het scenario goed aansluit bij het script, het een moet het ander versterken. Samen met de klant hebben wij het scenario geoptimaliseerd, zodat we alle ideeën konden meenemen en uiteindelijk tot een strak scenario zijn gekomen.

Stap 3: Storyboard in schets
Vervolgens zijn we gestart met schetsen. Dit storyboard laat in potloodschets, scene voor scene, zien wat we in het scenario bedacht hebben. Met de schetsen kunnen we de ideeën visualiseren om er zeker van te zijn dat we op een lijn zitten met OfficeCity. Uiteraard geven wij de klant de gelegenheid feedback te geven bij iedere stap in de ontwikkeling van de animatievideo, dus ook bij de schetsen.

Officecity animatie video

Stap 4: Storyboard in kleur en stijl
Het storyboard in kleur zal worden ontwikkeld in de door de klant gekozen stijl. Dit is de stijl zoals deze ook in de uiteindelijke video zichtbaar is, alleen nog zonder beweging en geluid. De klant heeft de keuze uit veel verschillende stijlen, waardoor we zeker weten dat de stijl goed aansluit bij de wensen van de klant. Onderstaand een deel van het storyboard in kleur en stijl:

Officecity animatie video

Stap 5: Voice-over
De voice-over moet vlot spreken, maar wel helder en duidelijk de boodschap overbrengen. Er werd gekozen voor een enthousiaste vrouwenstem voor de explanimation van OfficeCity. De voice-over en de beelden sluiten goed op elkaar aan, waardoor de video een eenheid vormt en de boodschap nog eens extra versterkt wordt.

Stap 6: Video ontwikkeling
Het is tijd om de uiteindelijke video te gaan ontwikkelen. Er komt nu beweging, geluid en muziek in, het storyboard begint echt te leven. OfficeCity is erg positief over het resultaat van de video, en kan de video nu zowel online als offline inzetten.