Explanimation publiceren

07/11/2013
Animatiebureau Animotus

Trefwoorden: Animatiebedrijf, animatiestudio, explanimation, bedrijfsanimatie, uitleg animatie.
[dt_divider style=”narrow”/] Explanimation publiceren

Als de ontwikkeling van die explanimation voltooid is moeten er ook nog eens mensen naar gaan kijken. Het is dus noodzakelijk om de explanimation op zo veel mogelijk platformen te publiceren. Hieronder vind je een overzicht van de platformen waarop je je video kan publiceren.

– Youtube kanaal

Je officiële YouTube-kanaal is het perfecte platform voor uw explanimation. Als je al een groot aantal abonnees op je kanaal hebt is dat een groot voordeel. Je hebt dan direct een publiek. Als de animatievideo leuk is zullen je Youtube abonnees niet aarzelen om je video te delen. Als u niet beschikt over een officiëel YouTube-kanaal voor je bedrijf, dan wordt het tijd om er een te maken. Het is erg belangrijk voor het bouwen van je merk .

– Website of blog

Na het plaatsen van je explanimation op YouTube, moet de video uiteraard ook op de bedrijfswebsite of -blog. Uit verschillende onderzoeken blijkt video de meest effectieve manier van communiceren. De combinatie van audiovisuele componenten maakt het zo waardevol. Dus wil je je bedrijfsboodschap overbrengen op je website? Gebruik een explanimation.

– Facebook

Deel je explanimation op je Facebookpagina. Voor SEO is het beter om een websitelink dan je Youtubelink te delen. Zorg dus voor een websitepagina waarop de video gepubliceerd is. De video op de website kan wel worden embed vanuit Youtube.

– Twitter

Twitter is ook in Nederland een mainstream sociaal medium. Het publiceren van de explanimation op Twitter zal voor een groot deel kunnen bijdragen aan het virale effect van de video. Zorg dat je volgers je websitelink retweeten. Een Tweet wordt ook beschouwd als een positief signaal voor je SEO.

– LinkedIn

LinkedIn is een sociaal netwerk voor professionals over de hele wereld. Als je een interessant netwerk op LinkedIn hebt, kun je overwegen de video te delen op LinkedIn. Ook hier geldt dat hoe meer mensen de video zien hoe groter de kans dat de video gedeeld wordt.